Are Japanese canned pork really tasty? 日本罐頭豬肉真的好吃嗎?

One of the reader's comment from my previous comic said that Japanese canned food should taste relatively good so I opened one of my "emergency" food reserve to try out. This 798yen (SG$12, NT$286, US$10) expensive "premium pork" from a specific batch of black pigs in a certain unknown region, should taste superbly tasty with this expensive price right?
讀者小卓在之前的漫畫留言裡說道,日本罐罐頭食品的味道應該不錯吧?所以我開了一罐緊急糧食試試看。從某縣生產的“高級黑豬”三層肉的味道應該相當不錯吧?而且價錢是798yen (SG$12, NT$286, US$10),這麼貴,應該很美味吧?

To my disappointment, the taste was plain NORMAL. (=_=)
So much for the expensive price and nice packaging...#@&%

可惜,味道極為普通 (=_=)
再次被高價和包裝給騙了...#@&%

Comments

  1. 緊急糧食就是還能吃就好
    這也不是第一次了!

    ReplyDelete
  2. 這菜色看起來有點像台灣的快炒店炒的一樣.........
    極為普通..........+_________+
    我對日本的憧憬下滑了....

    ReplyDelete
  3. austin: 對咯!上次的神戶牛肉咖哩也是被騙的一個...
    果然好料都在餐廳...

    小卓:唉,罐頭食物都是一樣的嘍~
    要好吃又特別的話,果然還是要花錢到餐廳光顧><

    ReplyDelete
  4. 真的呀,看起來蠻好吃的說= ="

    ReplyDelete
  5. 丫丫丫~~~~!!!
    好久沒見狗雪雪了!(雖然每次誤讀為狗血血...)
    我覺得味道還好嘍~
    吃店面的會比較美味吧?

    ReplyDelete
  6. 對呀~ 很久不見呀~~~!!
    我今天還特別找了一下你的fb,想說跑去哪了><

    我十月可能會去日本渡蜜月~
    應該天氣不錯吧,哈哈!!
    灌頭還好囉? 那我去日本吃店面就好了>///<

    ReplyDelete
  7. 哈~ 叫狗血血的確比較有印象>0<

    ReplyDelete
  8. 狗血血:哈哈XD
    哇!10月結婚嗎?恭喜恭喜!!!
    渡蜜月怎麼可以吃罐頭啊!?
    當然要去高級餐廳,吃高級套餐啦!
    :D
    我的FB在這:http://www.facebook.com/evacomics
    FB讀者比較喜歡那裡似的~
    因為比較容易追蹤回應~

    ReplyDelete
  9. 哈~ 是呀~ 謝謝你的祝福^^

    要是我找不到好吃的,我會試吃罐頭XD
    日本的物價也很高呢!

    FB是比較好追蹤~哈哈!

    ReplyDelete
  10. 狗雪雪:我覺得吃罐頭倒不如吃onigiri飯團好了XD
    還是你們要搞那種一起經歷在外國刻苦的回憶... ...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Where to buy COPIC markers in Tokyo

Boiled coke and ginger lemon for cough